Izbira pravega gorskega kolesa

Ko se odločamo za nakup gorskega kolesa se nam po glavi poraja mnogo vprašanj. Od samega terena po katerem bomo vozili, od pogostosti naših voženj pa do tega kakšne rezervne dele bomo potrebovali, če kaj uničimo. Če vozimo po zelo razgibanem terenu bodo najbolj na udaru naši amortizerji in bomo morali večkrat menjati le-te ali pa njihova tesnila ali pa celo gume, ki jih bomo na terenu uničili.

Poleg tega je izraz gorsko kolo zelo splošno. Poznamo več vrst gorskih koles in sem spadajo naslednja:

Cross country kolesa so namenjena tistim kolesarjem, ki si želijo hitrega vzpona in je pot navzdol enaka tisti navzgor. Značilnosti takih koles so, da imajo vzmetenje ponavadi samo spredaj in so težki do 12kg.All mountain kolesa so kolesa za adrenalinski spust, ki pa ne vsebuje skakalnic. Teža takih koles je ponavadi v rangu od 12 do 15kg in so večinoma vzmeteni tako spredaj kot zadaj.

Free ride kolesa so kolesa, kjer je glavni del vožnje spust, ki sreča tudi večje skakalnice in skačemo tudi po par metrov. Poleg takšnega kolesa je obvezen nakup tudi čelade in ostalih ščitnikov za telo. Teže freeride koles se gibljejo od 14 do 18kg z obveznim vzmetenjem spredaj in zadaj.

Downhill kolesa pa so kolesa, ki so namenjena izključno vožnji navzdol. V tem primeru se ponavadi v hrib odpravimo z žičnico in se potem v dolino odpravimo s kolesom. Za takšne akrobate so ponavadi primerne tudi temu primerno urejene downhill proge. Teža takih koles je ponavadi nad 18kg, vsebujejo pa tudi vzmeti večje od 25cm.

Pri gorskih kolesih moramo vedeti tudi, da so precej na udaru fiksni elementi kolesa in je večkrat potreba po menjavi le-teh. Med te elemente spadajo verižniki, gonilke, pedala, verige pa tudi zavore in zavorni diski ter ostali končniki, obroči, predvsem pa gume.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *