Magnezij

Magnezij je kemični element z oznako Mg v periodnem sistemu. Je osmi najpogostejši element v zemljini skorji in tretji najpogostejši v morski vodi. Toda nas ne zanima magnezij kot element na zemlji, zanima nas kot mineral nujno potreben za normalno delovanje našega telesa. Nujno je potreben za nemoteno delovanje kar 300 encimov našega telesa in igra ključno vlogo pri presnovnih procesih. Človeško telo vsebuje kar 26g magnezija in 60% le-tega se nahaja v človeških kosteh. Skrbi torej za trdnost kosti pa tudi za delovanje našega mišičja, saj je odgovoren za prenos dražljajev v naših mišičnih pa tudi živčnih celicah. Nenazadnje pa je odgovoren tudi za delovanje hormonov, torej brez magnezija res ne gre, zato je pomembno, da poznamo njegovo delovanje in poskrbimo, da ga imamo vedno dovolj.


Dnevno naj bi zaužili med 300 in 350mg magnezija na dan. Toda kaj hitro pride do pomankanja le-tega, predvsem zaradi sodobne neustrezne prehrane in izgub med industrijsko predelavo hrane. Do povečanih potreb telesa po magneziju pa pride tudi med nosečnostjo, med stresnimi obdobji v življenju, ob večji športni aktivnosti in pri povečanem potenju zaradi kateregakoli vzroka že. Najbolj tipičen znak pomankanja magnezija se kaže z mišičnimi krči in takrat ga je nujno potrebno dodati s prehrambenimi dodatki v obliki tablet, praška, šumečih tablet ali s pitjem mineralne vode.
Najbolj primeren čas za uživanje večjih količin magnezija je pred spanjem saj pomirja, toda športniki naj ga zaužijejo po športni aktivnosti. Na začetku lahko pride do blagih stranskih učinkov kot je diareja, toda brez skrbi odmerek rahlo zmanjšajte. Do predoziranja pa tudi ne more priti, saj se odvečne količine magnezija odstranijo z urinom.
Če vam prehranski dodatki ne dišijo najbolje, vam bo morda zanimiva lestvica živil z najvišjo vsebnostjo magnezija, med njimi je tudi čokolada! Po vrsti si sledijo živila z največjo vsebnostjo magnezija takole: pšenični otrobi, bučne peške, sončnična semena, pšenični kalčki, čokolada, indijski oreščki, arašidi, riž. Za dnevni odmerek magnezija iz sadja bi recimo morali zaužiti kar 9 banan. Če ste se odločili, da boste magnezij nadomestili z dodatki se pozanimajte, da boste izbrali obliko, ki se najlažje absorbira, to so laktat, citat, asparat, glukonat, anorganske oblike kot sta karbonat in oksid pa se slabše absorbirata, zato se jima rajši izognite.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *